بیرون از مولینگار

Outside Mullingar

جان پاتریک شنلی

مترجم

حمید احیاء

تعداد صفحات: 107
شابک: 978-600-7806-01-2
سال چاپ: 1394
نوبت چاپ: 2
قطع: رقعی
جلد: شومیز
قیمت: 10000 تومان
دریافت نمونه

|           جان پاتریک شنلی، نمایشنامه‌نویس و کارگردانِ تئاتر و سینما، در سال 1950 در خانواده‌‌ای ایرلندی الاصل در امریکا به دنیا آمد. او در سال 1977 در رشتۀ تئاتر از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد و به گروه تئاترِ «آنسامبل استودیو» پیوست. او در سال 1982 یکی از نخستین نمایشنامه‌‌های خود، «به ما خوش آمدید»، را با این گروه در آف برادوی روی صحنه برد. در سال 2004، نمایشنامۀ «شک: یک حکایت»، به عنوان بهترین نمایشنامۀ سال، جوایز پولیتزر و تونی را از آن خود کرد و شنلی به جمع بهترین نمایشنامه نویسانمعاصر امریکایی پیوست.

|           «بیرون از مولینگار» در ژانویۀ 2014، در برادوی به روی صحنه رفت و متن آن در تابستان همان سال منتشر شد. روزنامۀ نیویورک تایمز این نمایشنامه را بهترین اثر شنلی بعد از «شک» دانست و متن شاعرانه و مانتیسیسم لذت بخشِ آن را ستود. این اثر نامزد بهترین نمایشنامۀ سال 2014 از طرف «تونی»، مجموع منتقدان تئاتر نیویورک، و مجمع منتقدان خارج از نیویورک شد. هم اکنون فیلمی از این اثر به کارگردانی نمایشنامه نویس در حال تهیه است.

|           مجموعه نمایشنامه‌‌های بیدگل، مجموعه‌‌ای منحصربه فرد از نمایشنامه‌‌هایی است که تا به حال به فارسی ترجمه نشده‌‌اند و یا ترجمۀ مجددی از نمایشنامه‌‌هایی خواهد بود که از هر جهت لزوم ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها حس می‌گردد.


اخبار و مقالات مرتبط با این کتاب: