سابرینا

Sabrina Fair

ساموئل تیلور

مترجم

محمد فتحی سردهایی

تعداد صفحات: 142
شابک: 2-092-313-622-978
سال چاپ: 1402
نوبت چاپ: 1
قطع: رقعی
جلد: شومیز
قیمت: 127000 تومان
دریافت نمونه

|      سابرینا فرچایلد، دختر رانندۀ شخصی خانوادۀ لارابی، پس از پنج سال کار و اقامت در پاریس به لانگ‌آیلند بازمی‌گردد. او در دیدار دوباره با این خانوادۀ ثروتمند در هیئت زنی تحصیل‌کرده، جذاب و پخته ظاهر می‌شود که به‌کلی با آنچه از او به خاطر دارند متفاوت است. طی مواجهه‌ و گفت‌وگوهای سابرینا با این افراد، عشقی عجیب و غیرمنتظره نیز میان او و لاینس، یکی از پسران خانواده، شکل می‌گیرد. ذکاوت و واقع‌بینی لاینس او را هم‌سنگ سابرینا قرار می‌دهد که با ورود به دنیای بزرگسالی دیگر به شناختی از خودش، خواسته‌هایش و جهان رسیده و باید در مورد سرنوشتش تصمیم بگیرد.


|      سابرینا در سال 1953 در برادوی روی صحنه رفت و بیلی وایلدر را چنان شیفتۀ خود کرد که در نهایت با اقتباس از آن یکی از برجسته‌ترین کمدی‌های عاشقانۀ تاریخ سینما را ساخت. سادگی روایت، دیالوگ‌های هوشمندانه و پرهیز از کلیشه‌های آن دوران در به تصویر کشیدن تقابل‌های طبقاتی و جنسیتی متن تیلور را به اثری ماندگار بدل کرده است.

|      ساموئل آلبرت تاننباوم، مشهور به ساموئل تیلور، از چهره‌های شاخص تئاتر برادوی و نویسندۀ برخی از برجسته‌ترین فیلم‌های دوران کلاسیک هالیوود، از جمله سرگیجۀ هیچکاک، است. تیلور برای همکاری در نگارش فیلم‌نامۀ سابرینا برندۀ جایزۀ گلدن‌گلوب و نامزد جایزۀ اسکار شد. نمایشنامۀ آوانتی و فیلم‌نامه‌های توپاز و سه نفر روی نیمکت از دیگر آثار شناخته‌شدۀ او هستند.


اخبار و مقالات مرتبط با این کتاب: