در باب بداهه پردازی

نُه گفتگو با روبروتوچولی

On Improvisation: Nine Conversations with Roberto Ciulli

مالگور بارتولا

اشتفان شروئر

مترجم

خسرو محمودی

تعداد صفحات: 172
شابک: 8-26-5193-600-978
سال چاپ: 1387
نوبت چاپ: 1
قطع: رقعی
جلد: شومیز
قیمت: 3600 تومان

|   در باب بداهه‌پردازی: نُه گفتگو با روبروتوچولی دربردارنده 9 گفتگوی انتقادی و مفصل با روبرتوچولی است. چولی در این گفتگوها با ذکر مثال‌هایی از بیش از بیست سال کار خلاق در تآتر روهر، به توصیف فرایند کار گروهی، مفاهیم زیبایی‌شناسانه و سیاسی، ماهیت کار بازیگر، مفهوم بداهه‌پردازی و در نهایت دیدگاه شخصی خود از تآتر به عنوان عامل تغییر اجتماعی می‌پرازد. این کتاب در جهت حمایت از ایده بینافرهنگی روبرتوچولی و به عنوان پلی مشترک بین فرهنگ ایرانی، ایتالیایی، آلمانی، در نشر بیدگل به چاپ می‌رسد.

روبرتوچولی متولد 1934 در میلان، به طور قطع یکی از بزرگترین و جالب‌ترین کارگردان‌های دوران ماست. وی اولین کارگردان خارجی است که بعد از انقلاب و در جشنواده بین‌المللی فجر با آثار جهانی و ماندگار همچون پینوکیوفاست، باغ‌آلبالو، شازده کوچولو، تیتوس آندرونیکوس و چندین اثر دیگر، تآترش را به تماشاگر ایرانی معرفی کرد. ایده بینافرهنگی و انسانگرایانه‌ی وی به بهترین وجهی، در قالب پروژه جاده ابریشم نمود یافته است.

در باب بداهه پردازی: نُه گفتگو با روبرتوچولی برای همه دانشجویان تآتر، کارگردان‌ها و پژوهشگران تآتری کتابی بسیار مفید و آموزنده است.


اخبار و مقالات مرتبط با این کتاب: